Komunikat o nieobecności Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta
Szanowni konsumenci informujemy, że w dniu 27 stycznia 2025 r.
Powiatowy Rzecznik Konsumenta w Rawie Mazowieckiej nie pracuje.
Za powstałe niedogodności serdecznie przepraszamy.
Konsument może uzyskać pomoc prawną:
- INFOLINIA KONSUMENCKA
tel. 801 440 220 lub 222 66 76 76 od poniedziałku do piątku w godzinach od 800 do 1800 - KONSUMENCKIE CENTRUM E-PORAD
e-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Marzena Pakuładata wytworzenia: 2025-01-24
- opublikował: Bartłomiej Borsdata publikacji: 2025-01-10 12:05
- zmodyfikował: Bartłomiej Borsostatnia modyfikacja: 2025-01-24 14:47
mgr Marzena Pakuła |
| ul. Kościuszki 5, pok. 20 (parter) |
Metryka
- opublikował: Bogusław Misztaldata publikacji: 2021-04-30 14:31
Godziny przyjęć:
- poniedziałek 1200- 1450
- środa 1200- 1450
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Marzena Pakuładata wytworzenia: 2022-05-17
- opublikował: Bogusław Misztaldata publikacji: 2021-04-30 14:51
- zmodyfikował: Bogusław Misztalostatnia modyfikacja: 2022-05-17 08:40
Kompetencje Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Do kompetencji Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
- udzielanie bezpłatnej pomocy w zakresie porad konsumenckich i informacji prawnej w zakresie praw konsumenckich,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami UOKiK, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- przedkładanie Staroście Rawskiemu, do 31 marca każdego roku, do zatwierdzenia roczne sprawozdanie ze swojej działalności w roku poprzednim,
- przekazanie właściwej miejscowo delegaturze UOKiK zatwierdzonego przez Starostę Rawskiego sprawozdania z rocznej działalności rzecznika,
- składanie wniosków i sygnalizowanie problemów delegaturom UOKiK dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań na szczeblach administracji rządowej.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów może, w szczególności:
- wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów, a w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: B.M.data wytworzenia: 2015-01-08
- opublikował: Bogusław Misztaldata publikacji: 2015-01-08 08:41
- zmodyfikował: Bogusław Misztalostatnia modyfikacja: 2017-08-23 09:03
Sprawozdanie z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów za 2011r.
- Sprawozdanie - Informacja (PDF)(dodano: 2012-06-25 12:41)
drukuj (Sprawozdanie z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów za 2011r. )
Sprawozdanie z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów za 2010r.
- Sprawozdanie-Informacja (PDF)(dodano: 2011-06-16 14:59)
- plik do pobrania-tabela (PDF)(dodano: 2011-06-16 14:55, ostatnia modyfikacja: 2011-06-16 14:56)
drukuj (Sprawozdanie z działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów za 2010r. )
Sprawozdanie Powiatowego Rzecznika Konsumentów za 2009r.
Sprawozdanie Powiatowego Rzecznika Konsumentów za 2008r.
Metryka
- opublikował: Monika Walczakdata publikacji: 2009-08-24 09:22
- zmodyfikował: Monika Walczakostatnia modyfikacja: 2009-08-24 09:26
pliki do pobrania -Archiwum
drukuj (pliki do pobrania -Archiwum )
Metryka
- opublikował: Monika Walczakdata publikacji: 2005-07-15 13:22
- zmodyfikował: Monika Walczakostatnia modyfikacja: 2009-08-24 09:23
Użyteczne linki
- Stowarzyszenie Konsumentów Polskich – www.konsumenci.org
- Europejskie Centrum Konsumenckie - www.konsument.gov.pl
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – www.uokik.gov.pl
- Darmowy poradnik online dla sprzedawców i kupujących – www.niezgodnosc.pl
- Urząd Regulacji Energetyki – www.ure.gov.pl
- Federacja Konsumentów – www.federacja-konsumentow.org.pl
Metryka
- opublikował: Bogusław Misztaldata publikacji: 2015-04-28 12:26