Zarządzanie Kryzysowe to działalność organów administracji publicznej będąca elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwaniu ich skutków oraz odtwarzaniu zasobów infrastruktury krytycznej.
Organem właściwym w sprawach Zarządzania Kryzysowego na obszarze powiatu jest Starosta jako Przewodniczący Zarządu Powiatu.
Starosta wykonuje zadania Zarządzania Kryzysowego przy pomocy Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego. Monitorowanie i zapewnienie przepływu informacji na potrzeby Zarządzania Kryzysowego zapewnia Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego. Współdziała z innymi jednostkami prowadzącymi akcje ratownicze i z centrami zarządzania kryzysowego. Zadania Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego realizuje komórka organizacyjna zajmująca się sprawami zarządzania kryzysowego.
Procedury realizacji zadań Zarządzania Kryzysowego zawarte są w Powiatowym Planie Zarządzania Kryzysowego.
Podstawa Prawna:
- Ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r.(Dz. U. Nr 89 poz.590 z późn. zm.)
Metryka
- opublikował: Monika Walczakdata publikacji: 2012-11-06 12:32
- zmodyfikował: Monika Walczakostatnia modyfikacja: 2012-11-06 12:33