Kompetencje Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Do kompetencji Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
- udzielanie bezpłatnej pomocy w zakresie porad konsumenckich i informacji prawnej w zakresie praw konsumenckich,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami UOKiK, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- przedkładanie Staroście Rawskiemu, do 31 marca każdego roku, do zatwierdzenia roczne sprawozdanie ze swojej działalności w roku poprzednim,
- przekazanie właściwej miejscowo delegaturze UOKiK zatwierdzonego przez Starostę Rawskiego sprawozdania z rocznej działalności rzecznika,
- składanie wniosków i sygnalizowanie problemów delegaturom UOKiK dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań na szczeblach administracji rządowej.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów może, w szczególności:
- wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów, a w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: B.M.data wytworzenia: 2015-01-08
- opublikował: Bogusław Misztaldata publikacji: 2015-01-08 08:41
- zmodyfikował: Bogusław Misztalostatnia modyfikacja: 2017-08-23 09:03
Rejestr zmian
- zmieniono 2017-08-23 09:03 przez Bogusław Misztal: Aktualizacja informacji