BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Starostwa Powiatowego w Rawie Mazowieckiej

  • Starostwo Powiatowe »
  • Wydziały Starostwa »
  • Wydział Polityki Społecznej »
  • Oddział Zdrowia i Spraw Obywatelskich »
  • Państwowy Fundusz Rehabiltacji Osób Niepełnosprawnych »

Państwowy Fundusz Rehabiltacji Osób Niepełnosprawnych

Państwowy Fundusz Rehabiltacji Osób Niepełnosprawnych

 

W zakresie realizacji zadań finansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych do zadań Wydziału należy m.in.:

 -   1)   udzielanie dofinansowania  do wysokości 50% oprocentowania kredytów  bankowych zaciągniętych przez osoby niepełnosprawne na kontynuowanie działalności gospodarczej lub prowadzenie własnego lub dzierżawionego gospodarstwa rolnego.

Aby uzyskać dofinansowanie należy złożyć:

  1.  wniosek -wzór do pobrania poniżej.
  2. dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej /własnego dzierżawionego gospodarstwa rolnego,
  3. zaświadczenie o zarejestrowaniu w Wojewódzkim Urzędzie Statystycznym i nadaniu numeru REGON,
  4. kserokopię umowy kredytowej (z umowy wynika przeznaczenie kredytu),
  5. informacje z banku o spłacie kredytu, aktualnym zadłużeniu, wysokości oprocentowania oraz terminach rat i ich płatności,
  6. zaświadczenie z urzędu skarbowego stwierdzające czasokres prowadzonej działalności oraz o niezaleganiu z płatnością podatków,
  7. aktualne i ważne przez okres, na który umowa została zawarta orzeczenie o stopniu niepełnosprawności,
  8. oświadczenie o nie posiadaniu wymagalnych zobowiązań wobec PFRON,
  9. informację o pomocy publicznej udzielonej wnioskodawcy zgodnie z przepisami o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej w okresie 3 kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku. 

 

2)    dokonywanie zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawcę na szkolenia  zatrudnionych osób niepełnosprawnych.

Aby uzyskać zwrot należy złożyć:

  1. wniosek - wzór do pobrania poniżej.
  2. kopię dokumentu poświadczającego prawną formę prowadzenia działalności,
  3. zaświadczenie o zarejestrowaniu w Wojewódzkim Urzędzie Statystycznym i nadaniu numeru REGON,
  4. sprawozdanie finansowe za rok poprzedni oraz bieżący stosownie do przepisów o rachunkowości,
  5.  zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu należności z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowników,
  6. Dokumenty z Urzędu Skarbowego: a)  dla osób opłacających zryczałtowany podatek – informację jego wysokości; b) dla pozostałych podatników - zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami,
  7.  umowy o pracę oraz orzeczenia o niepełnosprawności osób, które maja być szkolone,
  8.  zaświadczenie lekarza medycyny pracy stwierdzające możliwość wykonywania pracy na nowym stanowisku pracy przez osoby niepełnosprawne, które będą szkolone,
  9. program i kosztorys szkolenia,
  10.  informację o pomocy publicznej udzielonej wnioskodawcy zgodnie z przepisami o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej w okresie 3 kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku.

Szczegółowych informacji udziela P.Marzena Rymin-Kozłowska

  • autor lub odpowiedzialny za treść: M.Sz.
    data wytworzenia: 2007-10-30
  • opublikował: brak informacji
    data publikacji: 2005-06-17 13:34
  • zmodyfikował: Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej
    ostatnia modyfikacja: 2007-12-06 15:36
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-07-02 08:43:57
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net